Az olajokkal szemben támasztott elvárásaink:

Biztosítson megfelelő kenést, esetenként tömítést a kompresszor forgó-mozgó alkatrészei részére. Segítse a kompresszor megfelelő hűtését. Jól elegyedjen a hűtőközeggel, hiszen lényeges szempont, hogy az olaj vissza is jusson a kompresszorba. Fizikailag, kémiailag stabil legyen, ne lépjen reakcióba a hűtőközeggel, illetve a berendezésben alkalmazott egyéb anyagokkal. Minden olyan hőmérséklet tartományban, ami a jármű használata és a berendezés üzemi tartományán belül van, megfelelő legyen a viszkozitása. Ne legyen hajlamos savasodásra, ne legyen hajlamos kokszosodásra a kompresszió megengedett maximális véghőmérsékletén belül.

POE olaj (poli-észter)

A poliészter olajok szintén higroszkópos, bár kevésbé, mint a PAG olajok. Elviselik a rendkívül magas kompresszió véghőmérsékletet. Jól elegyednek a hűtőközegekkel és magasabb a dielektromos állandójuk. Hermetikusan zárt, és villamos betét motorral szerelt fél-hermetikus kompresszorokban egyaránt alkalmazható, mivel nem oldja a lakkot. Szinte az összes biztonsági hűtőközeg alkalmazása esetén használható. Poliészter alapú olajokat jellemzően nagyteljesítményű klímaberendezésekben, járművek esetében buszokban, kötöttpályás közlekedésben alkalmazott klíma rendszerekben, valamint raktérhűtőkben alkalmaznak. Jellemzően az ezekben előforduló villamos betét motor és a szélsőséges, valamint nem kiszámítható környezeti viszonyok miatt, és a raktérhűtő esetében az alacsony elpárolgási hőmérséklet miatt indokolt poliészter olaj használata.

A kompresszor olajok nem keverhetőek, nem elegyednek egymással és keveredésük előnytelenül befolyásolja minden tulajdonságukat. Egyértelműen a kompresszor illetve a rendszer meghibásodásához vezet. Sem az olaj típusok, sem a hűtőközeghez előírt olaj típusok nem keverhetőek. A PAG és POE olajok esetében nedvességgel érintkezve paraffint képez, ami a kompresszorokban lerakódásokhoz vezet. Az elektromos teljesítmény szabályzó szelepeket eltömíti, így használhatatlanná téve a kompresszort.

Minden típusú kompresszorolaj különböző viszkozitási szintekkel elérhető. Mindig alkalmazzuk a gyártók által előírt megfelelő viszkozitású olajat a későbbi meghibásodások elkerülése érdekében.

A berendezésekből a javítás során visszanyert, vagy lecserélt kenőanyag veszélyes anyagnak minősül. A hűtőből visszanyert kompresszor olajat, soha ne tároljuk zárt tartályban mivel az még oldott hűtőközegek tartalmazhat. Biztonsági szelep vagy kissé meglazított záródugóval ellátott tartályban tároljuk, hogy ne tudjon túlnyomás kialakulni. A jogszabályi előírásoknak megfelelően vezessünk róla nyilvántartást és jogosultsággal rendelkező vállalkozásnak adjuk át megsemmisítésre

Direct-drive berendezéstípusnál kettős üzem esetén a 12 vagy 24 Voltot a berendezés komponenseinek, kizárólag transzformátorral és egyenirányítással előállított törpefeszültség biztosítja. Csakúgy, mint a másik berendezés típus esetén, a transzformátor speciális kivitelű, ugyanis biztosítani kell a hőelvezetését, annak figyelembevételével, hogy kültéren alkalmazott technológiának megfeleljen és érintésvédelmi szempontból mégis biztonságos legyen. Ezért a transzformátorokat kvarchomokkal feltöltött, majd kiöntött műgyanta házba építve szerelik. Ezek lehetnek hagyományos "E-I E-E " vasmaggal szereltek, Hipersil vagy toroid transzformátorok. Egy, illetve három fázisú kivitelben a hálózati működtető feszültségnek megfelelően, de előfordul 1x400V-is 2 fázis alkalmazásával. Egyenirányítás után minden esetben találhatunk pufferkondenzátort, amely nem összekeverendő az egyfázisú villamos motor segédfázis kondenzátorával. A pufferkondenzátornak több ezer mikro F a kapacitása és feszültség alacsony általában 50 V. Az egyenirányítás során találkozhatunk egyutas, kétutas és Graetz kapcsolású egyenirányító híddal. Ennek megfelelően a transzformátorok szekunder feszültsége sokféle lehet a 10,5 V-tól egészen a 14 V-ig. Egyszer, kétszer, vagy akár háromszor.