Segédenergiát használó berendezések:

Említenünk kell egy másik kategóriát is, amely esetében a szó szerinti Direct drive elv, azaz a közvetlen meghajtás elve nem valósul meg. Viszont még nem önálló meghajtással rendelkező berendezésről beszélünk. Itt nem a rendszert működtető kompresszort hajtja meg a jármű motorja. Ezekben az esetekben valamilyen segédenergiát veszünk igénybe. A generátort, vagy a hidraulikus hajtását viszont továbbra is a jármű motorja biztosítja, de indirekt módon történik a kompresszor meghajtása a termelt villamos energiával vagy hidraulikus hajtással. Esetenként a hidraulikus hajtást alkalmazzák áramfejlesztésre, és a megtermelt villamos energiáról üzemel a hűtőberendezés (6.2.13. ábra).

6.2.13. ábra. Hidraulikus áramfejlesztő és az általa működtetett hűtőkör.

Forrás: Carrier Transicold TRS Technical Manual

6.2.14. ábra

Forrás: Carrier Transicold TRS Technical Manual

Ahol a jármű motorja nem közvetlenül hajtja meg a kompresszort, hanem áramforrást működtet vagy olajszivattyút hajt és a hidraulikus rendszer biztosítja a meghajtást, a működtetett kiegészítő segédenergiát biztosító eszközök teljesítményének függvényében maximális teljesítmény akár 30 kW is lehet (6.2.14. ábra). Nehézpótkocsis szerelvényt, és egy időben több berendezést is működtethet. Ezek a kivitelek csak egyes járműmárkák speciális átalakítása után valósíthatóak meg. Szerkezeti kialakításuk és technikai megoldásaik miatt átmenetet képeznek a direct drive és a truck and trailer kategória között. Az ilyen eszközök teljesítményük és jármű tekintetében a truck and trailer kategóriába tartoznak, azonban a hűtőberendezések csak üzemelő jármű motor esetén használhatóak. Meghajtási rendszerük és felhasználási módjuk miatt ezért a direct drive kategóriába kell sorolni őket.

6.2.15.a. ábra. Nagy teljesítményű AC generátor

Forrás: Thermo King FrigoBlock Technical Manual

6.2.15.b. ábra. Nagy teljesítményű AC generátor

Forrás: Thermo King FrigoBlock Technical Manual