Járműhűtés csoportosítás:
Battery, Akkumlátoros berendezések
Járműhűtést, más néven raktérhűtést csoportosíthatjuk teljesítményük, meghajtási rendszerük, üzemelési módjuk, kivitelük, felszerelési helyük és funkcióik alapján. Ezek alapján a legkisebb teljesítményű berendezések az akkumulátorról üzemeltetett berendezések, melyek típusjelében jellemzően a „B” betű szerepel, mint Battery. Lehetnek csak akkumulátorról hajtottak, illetve rendelkezhetnek kettős üzemmel, azaz hálózatról is üzemeltethetőek. A berendezés ezekben az esetekben mindig egy kompresszorral van szerelve és pusztán a kompresszor meghajtásának módja változik. Kondenzátor egységben található mindig a kompresszor, mely mellett megtaláljuk a meghajtáshoz szükséges motor(oka)t felszereltségtől függően egyet vagy kettőt. A hűtőgép gyártók nagyáramú DC motoros kompresszor meghajtás alkalmazásakor előírják a minimális akkumulátor kapacitást, illetve a gépjármű gyári generátorának minimális teljesítményét. Amennyiben ezt nem éri el a gépjármű alap specifikációja, átalakítás szükséges, máskülönben a berendezés áramfelvétele a biztonságos üzemeltetés rovására mehet. Jellemzően 100Ah-ás akkumlátor és 100A teljesítményű generátor szükséges. Kettős üzemű berendezés esetén gondoskodnunk kell arról, hogy a hűtőberendezés 12 V-os komponensei az üzemi feszültséget ne a gépjármű hálózatából kapja. Az akkumulátor gyors lemerüléséhez vezetne. Ehhez több technikai megoldást is alkalmaznak. Alap megoldásként elfogadott, hogy transzformátorral a hálózatról használt feszültséget 12-14 V-ra csökkentjük és egyenirányítón keresztül, pufferkondenzátorral biztosítjuk az üzemeltetéshez a feszültséget. A transzformátor speciális kivitelű, ugyanis biztosítani kell a hőelvezetését, annak figyelembevételével, hogy kültéren alkalmazott technológiának megfeleljen és érintésvédelmi szemponból mégis biztonságos legyen. Ezért a transzformátorokat kvarchomokkal feltöltött, majd kiöntött műgyantába házba építve gyártják. Ezek lehetnek hagyományos "E-I E-E " vasmaggal szereltek, Hipersil vagy toroid transzformátorok. Egy, illetve három fázisú kivitelben, a hálózati működtető feszültségnek megfelelően, de előfordul 1x400V-is 2 fázis alkalmazásával. A másik elfogadott megoldás, hogy a hálózati villamos motor (AC), amely a meghajtást biztosítja, megforgatja az egyenáramú motort, amely dinamó üzemben biztosítja a ventilátoroknak és a többi 12 V-ról működő részegység működéséhez a törpefeszültséget.
Alkalmazásukat főként abban az esetben részesítik előnyben, amikor a jármű motorjára nem lehetséges a működtetéshez szükséges kompresszor felszerelése és kizárólag jármű elektromos rendszerére támaszkodva kell megvalósítani a hűtési feladatot.