Autóbusz klímarendszerének leggyakoribb hibajelenségei:
Alacsony szívóoldali nyomás – fagyos szívóág.
A berendezés nagyon alacsony túlhevítéssel vagy túlhevítés nélkül üzemel. A hiba oka az, hogy az expanziós szelep túlságosan sok folyadékot juttat az elpárologtatóba, vagy lecsökken a légáram az elpárologtatón keresztül. Adódhat ventilátor hibából, vagy okozhatják az eltömődött utastér levegőjét szűrő szűrők, esetleg a légterelő zsaluk nem megfelelő működése, vagy az elpárologtató elszennyeződése, jegesedés okozta átjárhatatlanságból a fagyásvédelem meghibásodása esetén, vagy az elzárt befúvónyílások miatt. Ügyelni kell arra, hogy biztosított legyen az utastér levegő általi átjárhatósága. A légáramot akadályozhatják csomagok, függönyök, reklámmatricák és egyéb akadályok, melyeket meg kell szüntetni.
Alacsony szívóoldali nyomás – száraz szívóág
A berendezés túlhevítése túl magas. Ez adódhat a túl alacsony hűtőközeg töltetből és az ebből fakadó alacsony hűtőközeg térfogatáramból, a rendszer szívóoldalának dugulásából, eltömődött adagolószelepből, dűzni eldugult szárítószűrő miatt. Esetenként előfordul, hogy az elsavasodott nagy nedvességtartalmú, vagy idegen anyagok miatt megváltozott tulajdonságú kompresszorolajtól az adagoló szelep befagy. Amennyiben mechanikus hiba nem tapasztalható a berendezésen, meg kell vizsgálni annak lehetőségét, hogy esetlegesen a vezérlésben résztvevő jeladók vagy hőmérsékletérzékelők megfelelő jelet továbbítanak-e a vezérlés felé. A meghibásodott jeladók téves, de még értéktűrésen belüli (nem szakadt, nem zárlatos) adatai szintén nem megfelelő működést okoz.