Egyéb kiegészítő üzemmódok
„Melegen tartó” üzemmód
Ennek az üzemmódnak az a célja, hogy az utastérben egy minimális értéket meghaladó hőmérsékletet tartson. Ezt az üzemmódot általában a vasúti jármű vezérlője aktiválja a Gateway-en keresztül. Erre az üzemmódra sok esetben a jármű fedélzeti elektronikai rendszerei miatt van szükség. Értéke leggyakrabban 5°C.
Amikor a jármű üzemen kívül áll a telephelyen téli időszakban, alacsony környezeti hőmérséklet mellett ez a funkció jellemzően aktív. Legtöbb esetben padló közelében mérik a hőmérsékletet, és a vezérlés a klíma berendezéseket a hőmérséklet ellenőrzést megelőzően néhány percig szellőző üzemmódban járatja, hogy a fellépő levegő keringésnek köszönhetően az érzékelők többé-kevésbé valós értéket mutassanak.
„Hűvösen tartó” üzemmód
Ennek a módnak is az a célja, hogy amikor a jármű üzemen kívül, de készenléti állapotban áll, az utastérben a maximális hőmérséklet ne haladjon meg egy megadott értéket. Ezt az üzemmódot általában – hasonlóan a „melegen tartó” üzemmódhoz - a vasúti jármű vezérlője aktiválja a Gateway-en keresztül. Értéke leggyakrabban 40°C
Felvett teljesítménykorlátozó üzemmód
Ez a működési mód jellemzően a fenti két esetben kerül aktiválásra. Amikor a járművek egy telephelyen állnak és a „Melegen tartó” vagy „Hűvösen tartó” funkció aktív, ez a védelmi mód teszi lehetővé, hogy a telephelyen álló járművek összesített teljesítmény felvétele ne haladjon meg egy megadott küszöbértéket, pl. a telephely terhelhetőségét.